به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نشست مشترکی بین اداره کل استاندارد اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به منظور اهدای پروانه استاندارد به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این شهرک برگزار شد.
در این نشست شرکت آریا سنجش آسیا، به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان اصفهانی که موفق به ساخت حسگر اندازه‌گیری نیرو با ظرفیت ۲۵۰ تن و دقت کلاس C (دقت یک‌هزارم) شده است، پروانه استاندارد دریافت کرد.
محمود فرمانی، مدیر کل استاندارد استان اصفهان، با اشاره به اهمیت استاندارد اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۹ کشور دانش فنی ساخت این محصول را در اختیار دارند. بنابراین با ساخت آن، ایران به جمع کشورهای با دانش فنی ساخت این محصول پیوسته است.
وی افزود: این محصول که یکی از محصولات استراتژیک در حوزه اندازه‌گیری است، با تولید انبوه می‌تواند از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری کند.
حسگر اندازه‌گیری نیرو ساخته شده توسط شرکت آریا سنجش آسیا که در صنایع فولاد، پتروشیمی، ریسندگی و بافندگی، مواد غذایی کاربرد دارد، بدون اعمال حقوق گمرکی 25 درصد از نمونه خارجی ارزانتر است. به علاوه فراهم شدن امکان تعمیر این محصول، طول عمر مفید آن را از حدود 8 سال به 15 افزایش می‌دهد.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.